2013. május 8., szerda

És a ráadás :-)

Aki szemfüles volt, észrevehette, hogy az egyik fotón egy kutyával több van a kelleténél :-)
Bizony, a héten Csoki nevű vizslafiú nálunk vendégeskedik :-)  4 nagy kutya!!! :-)

Csoki Mustár néven volt ismert a Vizslamentőknél, majd egy ismerősünk örökbe fogadta. Váratlanul külföldre kellett utazniuk családi ügyben, nem tudták hová tenni szegény kutyust.
Nálunk meg már ugyis van három.....egy ide vagy oda nem számít :-)

Hétfő délután megérkezett Csoki :-) Vasárnapig marad.

Az első néhány óra nem volt teljesen zökkenőmentes. Mivel fiú kutya ő is, Zeusz nem fogadta felhőtlen örömmel. Sántiról nem is beszélve :-)  És Böske sem rajongott az ötletért.

Egyszer arról beszéltek a lányok, hogy Evelin milyen profi módon be tud vinni egy új kutyát egy meglévő falkába, anélkül, hogy baj lenne. Csak azt nem mondták el, hogy mégis hogyan :-)

Én pedig nem tehettem mást, ösztönösen cselekedtem. Közéjük álltam :-))

No, szóval az első órák voltak neccesek, ma már minden szuper :-)  Szerintem a vizsla olyan jól érzi magát a falkában, hogy haza sem akar majd menni :-(

Csoki egy kamasz, még nincs egy éves, de erős, izmos, méretes vizsla fiú. De a zord külső mögött egy mackó lélek bújik meg :-) Ugyanolyan bújós, simulós, ölbe ülős ő is, mint a csajok :-)
Egy tünemény......de rossssssssz :-))

Nem fogad szót , nem hallgat a nevére, minden elérhető kaját megpróbál elcsórni, próbálkozik a cipőkkel, papucsokkal, ééééééés......hajnalban kel :-(  Na, ezt nagyon rosszul viselem. Ma is 5-kor ébresztett, amikor én 6.45-re terveztem.

Egyébként nevelhető :-) Türelemmel és rengeteg szeretettel. És persze, nem árt a gazdinak közölni vele, hogy ki a főnök :-)  Nem ő. Mert ő azt hiszi :-)

És ha ezt sikerül tudatosítani vele, nagyszerű kutya lesz belőle, sok öröme lesz benne a családjának. Ezt kívánom neki!

Sajnos, ma reggel orvoshoz kellett szaladnom vele. Találtunk két kullancsot benne, ugyanis nem volt ellátva semmilyen védelemmel. Nem a gazdi hibája, mert neki az első kutyusa és még tapasztalatlan. Az állatorvosa mondta azt 2 hete :  Ej, ráérünk arra még!  Hát, üzenem neki, nem értünk rá!!!

És itt most ejtenék néhány szót erről a témáról. A kutyák kullancs által terjesztett rettegett betegsége a babéziózis. Halálos, ha nem veszik időben észre. Halálos, ha már csak a tüneteket észlelik....Ha időben egy jó orvoshoz fordulnak, megmenthető a kutyus, ha fertőződött. Sok esetet láttam a rendelőben, amikor Hangácskával "ott laktunk" :-)  Úgyhogy számomra egyértelmű volt, irány a doki, és vérteszt.  Abból kiderül, van-e gáz...Hála égnek, nem volt!  Egyik kullancs sem volt fertőzött. Azért kapott mindenféle szurikat, antibiotikumot is, mert csúnyán begyulladt a csípés környéke. De megnyugodtunk, mi is, a gazdi is. Ez nem játék! Mivel enyhe telünk volt, én egész télen havonta csepegtettem a kutyákra a szert. Zeuszt dupla védelemmel látjuk el, nyakörve is van + a cseppek. Ne sajnálja senki ezt a 2-3 ezer ft-ot (mérettől függ, és a legjobb minőség) a kutyusától, ha szereti.

Íme, Csoki!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése